tisdag, oktober 31, 2006

blanda allt

bara för att jag kan, och tycker det verkar roligt (och nu får jag ha så roligt) har jag låtit mig inspireras av - nej, jag härmar helt enkelt - kristoffer på bloggen carne och hans random allt-spellista.

jag randomblandade alla låtar, och kom upp med en spellista på över 100 timmar, och i topp 20 hamnade

Liz Phair - Strange loop
The Sundays - You're Not The Only One I Know
David Bowie - Jean Genie
Antony and the Johnsons - Spirralling
The Pipettes - Dirty mind
Rufus Wainwright - In a graveyard
Miss Universum - Fertilize
The Pixies - Havalina
Robbie Williams - Make me pure
Tant Strul - Kanske där inatt
Deerhof - Wrong time capsule
Madame McAdam - popstar boy
The Knife - The Captain
Rolling stones - Heart of stone
Rachel Stevens - Crazy boys
David Bowie - Rock & roll suicide
Compulsion - Air-raid For The Neighbours
Broder Daniel - Sitting Out In The Cold
Kylie Minogue - love at first sight
Saturday looks good to me - All Our Summer Songs

det är rätt bra musik ju! jag ska ta mig igenom hela listan. undrar hur lång tid det tar? 1773 låtar. 106 timmar och 55 minuter. när är jag klar då?

7 Comments:

Blogger mattiasg said...

betyder 20 i topp de första 20? eller finns det ett annat sätt att mäta?
lastFm visar ju mest spelade o sånt.
lite underligt det där med att vara så transparent med till o med det man lyssnar på hemma hos sig själv, när man är själv.
jag undrar lite varför?
för att man kan, kanske.

jag skall prova det där med rendom o se vilka mina låtar blev.

listor ger mening.

02 november, 2006 00:03  
Blogger mattiasg said...

...och samtidigt prova det där med random...

02 november, 2006 00:03  
Blogger mattiasg said...

de första blev:
Norma Jean Bell, feel what I feel
Kent, Noll
Pippi går i skolan
Mc Solaar, Hasta la Vista

jaja.

02 november, 2006 00:07  
Blogger Penny said...

20 i topp betyder de 20 låtarna som hamnade först på min random spellista. inget mer - det har inget värde i sig själv, är inte låtar jag gillar eller spelar särkilt mycket alls.

listor ger mening, det är sant. någon gång ska jag göra en lång lista över alla saker jag gjort listor på. ett nytt projekt!

02 november, 2006 01:35  
Anonymous Anonym said...

I too! Shall practise this entertaining little action.
Chainreaction baby.

02 november, 2006 13:02  
Blogger Penny said...

kedjereaktionerna är ändå dom bästa reaktionerna en flicka kan önska sig! bättre än dom där konstiga diamanterna i alla fall.

03 november, 2006 00:28  
Anonymous Klara said...

Jag gillar den skarpt!
/Puss

30 mars, 2010 22:15  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se