fredag, januari 20, 2006

Nöjesguiden 2006 is about to happen och livet är fint

vädret vägrar mig högklackat ikväll. liksom det gör varenda förbannade år. och lika lite som alla andra år har jag lust att köa i en timma i snöstormskombinerade sandaletter. i år blir festen rolig ändå eftersom jag för en gångs skull inte är olycklig när jag går dit. och jeansen är nya och hyfsat ingådda för bästa rumpeffekt. rumpeffekten är viktig och jag vägrar skopåse.

det där minglandet kan kännas skönt eller obehagligt. ibland kan det kännas som om jag behöver nån att hålla i handen på såna tillställningar men jag kanske inte behöver det? jag kanske behöver att inte göra just det? det sköna är alltid att känna sig så där fri och liksom lite svävande och att kunna iaktta och ibland delta. men det kräver säkerhet inuti mig själv eller säkerhet runtomkring. helst både och. och det är inte alltid så.

och det blir dans! jag gillar dans och fylla och låtar som låter som Mon Amour som spelas på radion just nu när jag upptäcker att klockan är alldeles för mycket herregud, jag ska gå om en halvtimme och är inte ens klädd och håret är rufsigt som fan och vad var det nu jag skulle ha på mig igen?

och fastän vädret är emot mig denna kväll är liksom resten av livet helt för; jeansen, musiken, kärleken, jobbet, vännerna och familjen. det är som att alltihop har gått samman i en stor konspiration och bestämt sig för att detta året ska bli mitt. och jag tänker inte protestera, det får liksom vara nog nu, och det får vara nog av antal gånger som jag säger ”nog nu!”. när allt jag egentligen vill säga är JA JA!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det här året KOMMER att bli ett fantastiskt år.

21 januari, 2006 20:01  
Blogger Penny said...

vad fan, var du där? det såg jag inte alls.

05 februari, 2006 23:54  
Blogger Penny said...

nej, har fortfarande inte kommit på vem du är. mer än att du tydligen är någon som får vara backstage av någon anledning. spionerade vidare och upptäckte ju att du också - liksom jag själv - bevistat filmfestivalfesten. såg även du den trista invigningsfilmen?

ska blogga om den tänker jag, men vet att it aint gonna happen.

06 februari, 2006 21:01  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se