tisdag, januari 10, 2006

Kroppen/kroppen

det väntar något bättre i min kropp runt nästa hörn, bara jag kan backa bandet lite lite. nånting blev tappat men påmint om och väntar på att bli upplockat igen. jag sitter med benen alldeles för korsade märker jag och alldeles för sent. samtidigt är kroppen så skön så skön och jag vill hela tiden tillbaka till det där när kroppen flyter ut det är bra. händerna blir alltför kalla av stillasittande till skillnad från varma som de var förut av rörelse och jag menar rörelse som i att dom rör sig av sig själva.

det är som att jag måste öka tempot, nej som att minska, nej nu vet vad jag: det är intensiteten och fokus som måste öka och mer riktas istället för att liksom fladdra förbi som det gör nu. jag fladdrar med mig.

jag behöver gå med bestämda steg som är tunga och som känner när dom går ganska långsamt vill dom gå och armarna vill svänga så där som dom gör ibland. inte titta alltför mycket uppåt utan snarare framåt. andas tungt.

det är någonting med min kropp nu som stelnar till i rörelserna jag dansar gärna men i lördags dansade jag så stelt tänkte jag i efterhand. och jag vet hur det känns när kroppen inte är såhär utan i ett annat tillstånd där huden blir varm och mjuk och köttet liksom skvalpar innanför det är skönt. kroppen vet vad den vill med mig nästan hela tiden men är inte alltid bra på att säga ifrån. det behövs någon slags rörelse någon sammanhållen rörelse där alla små muskelsammandragningar egentligen är en enda. så är det på det nya året nu.

så jag måste backa bandet lite grann och vänta på kroppen samla ihop och hålla ihop koncentratet av det där som är det sköna med min kropp.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag vet, kroppen/kroppen ar aldrig en

15 januari, 2006 00:26  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se