måndag, december 12, 2005

wendy + elvis = sant!

det gäller den där frustrationen igen, ni vet den som jag ständigt återkommer till,
och jag hittar ju såklart kassetten där wendy james från gamla transvision vamp sjunger låtar elvis costello skrivit just till henne. hennes röst är en sån där röst som tar plats den liksom sveper in eller över rummet inte som en dimma utan mer som en ångvält överallt överallt. hans återhållsamhet förstärker bara det där vad det nu är jag gillar men jag gillar det som fan! ni måste bara lyssna, hör här:


I've grown so fond of gravity
Sometimes I like to breathe
And now that I've got used to it
I find it hard to say
"I will be leaving"

jag får gåshud av det där gåshud över hela kroppen och kan inte alls koncentrera mig på det jag borde nämligen att författa ett stycke feministisk luciavers som ska framföras för studenter imorgon.melodin är den gamla slagdängan "Ska bli sjuksyster jag, tralala" om ni minns, och än så länge har jag författat följande:

ska bli lucia jag tralala

det är fan inte mycket alltså och jag kan ju inte stå där och skämmas imorgon med ogjord vers! så om det är någon som har några tips är det bara att trala på, jag tar tacksamt emot allt jag får. ett annat dilemma är att jag inte äger några vita kläder men räknar kallt med att få låna vit prästkrageskjorta (jakob?) och ska inhandla röda band att ha i midjan. det kommer bli hur snyggt som helst och då är det nog ingen som tänker på att jag står och mumlar orimmad vers.

studenterna är gulliga och har bjudit mig på deras julfest och jag blev aldeles rörd och var tvungen att gå iväg en stund men så är jag ovanligt lättrörd. å andra sidan ska de snart sluttentera så inbjudningen kanske bara var ett otroligt lättköpt sätt att garanera sig ett godkänt. i vilket fall gjorde de helt rätt.
jag gillar ju fester och jag tror de märkte det vid förra tillfället när jag blev full med dom på krogen och var tvungen att ta taxi hem och berättade skrönor om min tid på SprayDate.

jag gillar mitt liv så jag bjuder på det. jag gillar verkligen mitt liv.

I have looked all over the place
But you have got my favorite face


så säger liz och det är sant.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jenny: vad menar du exakt med din fråga i mitt blogginlägg om Kashmir? Jag förstod inte vad menar är felet med att skriva om Kashmirlåten?
Kan du förklara närmare?
RS
kulturbloggen.com

13 december, 2005 11:08  
Anonymous Anonym said...

Apropå din kommentar i min blogg så plockar jag bort den nu.
Kanske missuppfattar jag den, men den känns otrevlig.
Förklara gärna om det är något jag missat i den?
RS
kulturbloggen.com

13 december, 2005 11:10  
Blogger Penny said...

plocka på bara anonym. du är ju anonym så jag vet inte alls var annars jag ska kommentera dina kommentarer, annat än under dina senaste inlägg. inget alls är fel med att skriva om Kashmir, ledsen för missförstånd. såhär är det: jag fattar inte riktigt vad dina kommentarer egentligen kommenterar och så tycker jag att de är spydiga och då ville jag å ena sidan vara spydig tillbaks, och å andra sidan fatta vad du menar. så var det.

13 december, 2005 21:31  
Anonymous Anonym said...

Vilken kommentar var spydig? När jag påpekade att du liksom embryo leker med formen för att skriva?
Jag tillhör embryos beundrare.
RS
kulturbloggen.com

13 december, 2005 21:50  
Blogger CV said...

Anonym? Jag skriver ju under med mina initialer och länkar till min blogg.
Det är ju Blogger som tvingar en att välja anonymous om man inte har en Blogger-blogg.
Jag har ett bloggerkonto, men att länka till min blogg är väl bättre?
Kolla själv när jag nu skriver under med mitt bloggerid.
RS
kulturbloggen.com

13 december, 2005 21:52  
Anonymous Anonym said...

hej jenny. klart vi vill att du ska komma på festen. imorgon ska vi till willys och handla :) det ska bli roligt. men festen blir nog roligare. om du vill se underbara bilder från luciafirandet idag: sofia82.bilddagboken.se jag tog kortet där du ser ok ut. haha. du var jätteduktig idag som tärna! mkt kul. dags att sova nu. ses på torsdag / SOFIA

13 december, 2005 22:58  
Blogger Penny said...

okej cv, nu har jag ingen lust att bråka om något som jag inte ens fattar vad det är. sorry om jag missuppfattat dig eller om du missuppfattat mig. hädanefter ska jag vara tydligare.
/snälljenny

13 december, 2005 23:14  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se