torsdag, maj 04, 2006

Martial arts eller berättelsen om textens diskursiva betydelse så som den utformar mig i skrivande stund nu nu och nu eller hur det kom sig att

Foucault ”gick in i väggen” eftersom han var så jävla trött på sig själv, eller berättelsen om hur man överlever det kassa stavningsprogrammet när man har tusen liter text att producera på väldigt kort tid eller hur man gör för att inte bli galen

det är en massa osorterade ord inne i mitt snoriga huvud nu som måste komma ut bara måste komma ut annars kommer jag inte kunna sova och jag måste sova jag är sjuk och har snor och slem överallt. nej inte överallt såklart men ni fattar.

orden är inte alls i bokstavsordning eller systematiserade på något sätt men ut ut ut måste det bara och detta kan jag inte skicka någonannanastansstanstans.

NEJ! märker att just dom orden som vill ut inte går att skriva för dom är fan obscena och skulle missuppfattas dom skulle missuppfatta mig om det var nån annan som läste mig än jag själv och jag skulle uppfattas som homofobisk gynofobisk androfobisk och rastafariobisk fastän jag inte är det jo det sista är jag, jag erkänner.

idag har jag producerat inte mindre än 2067 ord av inte så varierande kaliber (kaliber?) som man skulle kunna tro och rökt mer än tjugo cigaretter trots sjuk i hals, näsa och öron det är inte bra säger doktorn men en annan doktor säger det är jättebra med just precis 2067 ord.

jag är så trött och speedad och avskyr samhällsteoretiker som säger saker som diskurs anal-ys reciprok konnotation intratextuell CAD och någon konstig tysk som dykt upp i min gästbok. kan folk inte bara säga vad dom menar?

Foucault (och det här är helt sant, jag lovar) blev så trött på sig själv och sina teorier om samhället (hädanefter kallat SH, icke att förväxlas med den utmärkliga artisten Staffan Hellstrands band SH) som kontrollant att han plötsligt en dag murade in sig själv i en katt i en vägg i en källare där edgar allan poe hade mördat sin fru eller hur det var. där satt han han väl sen och mjauade som en annan idiot.

ideologianalyser kan köra upp sin jävla *** i sin feta *** och inte ens njuta av det som en anständig teori skulle gjort. tacka vet jag proggen, dom sa rätt ut vad dom menade ackomanjerade av flöjter och falliska klarinetter och gud vet vad, men de talade klarspråk! dom hade dessutom vett på att njuta när dom körde upp klarinetterna i sin fjuniga ***hål.

men vad håller jag på med? vilken idiot som helst tillochmed jag själv kan ju se att detta är ordbajseri av rang och sluta läsa igår. men orden måste ut, man kan faktiskt vara verbalt bajsnödig ibland.

martial arts är inte som många tror konsten att döda någon annan på ett konstfullt sätt, utan det misslyckande som uppstår när man försöker tillgodogöra sig en eller flera teorier med status och inser att hjärnan inte längre är mottaglig, varpå man långsamt och på värsta tråkighetsmanér försöker ta livet av sina medmänniskor medelst tvångsmässigt textframställande. och inte ens lyckas med det, för man är helt enkelt inte tillräckligt tråkig.

slutligen vill jag bara tacka kajsa och jakob för att ni på förtjänstfullt sätt står ut med mig i detta, och publiken vill jag tacka med och alla mina fans som troget återkommer fastän jag inte skrivit något på så länge.

må vi alla en vacker dag brinna i helvetet för våra roliga roliga synder, medan teoretisk texter ligger på plats i jorden och förmultna!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

tack för idag som slutade med hoppfnitter, bästa sättet att sluta vilken dag som helst men särskilt denna

04 maj, 2006 03:09  
Blogger Penny said...

och nu funkar inte webmailen! jag har skickat till dig kajsa men inget verkar komma fram. fan. hoppas att det inte är en sån där dag när webmailen har bestämt sig för att inte leverera posten förrän dagen därpå. för då är det försent!

04 maj, 2006 12:46  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se