torsdag, december 01, 2005

you can always get what you want

Det är något som är viktigt för mig med saker som hör ihop så mycket att de liksom bildar ett eget vara som när man tar bort någon ingridiens upphör att existera. slem är sånt och klet och barn och blandband och mat för det tar liksom aldrig slut det organiserar sig i en evighet. jag gillar klet som blir när man ligger med varandra och allt ens eget sköna blandas med den andras sköna och blir en alldeles egen skönt som sätter sig fast på ens kropp. det är liksom vått och varmt och kallt på samma gång och jag vill ogärna tvätta bort det för det betyder på något sätt att kletet liksom är orent men det är i själva verket alldeles rent och har inte besudlats av någonting utan är bara en stor fläck av det som alldeles nyss var så jävla skönt och jag vill behålla det som minne.

mitt barn är ju ett resultat av ett sånt klet men hon är ju ett alldeles eget klet som liksom för alltid är en del av min kropp fastän jag inte är en del av hennes och som lever ett eget liv och förändras på det där sättet som magiskheter gärna gör. och när hon dör kommer hon ändå alltid finnas kvar, hennes klet kommer att ha haft någon slags verkan på någonting i den här världen och jag kan inte ta bort min kropp från hennes kropp ingen kan göra det.

mina blandband som jag älskar innehåller alla ungefär samma låtar fast i olika ordning och när jag lyssnar igenom dem som är tio år gamla förstår jag vad jag menade eller ville mena även om jag inte längre håller med. nästan varje blandband jag vårdat innehåller breeders canonball fast på olika ställen, ibland redan som nummer två eller tre på A-sidan och ibland som näst sista låten på B-sidan och varje gång betyder hela blandbandet olika saker. det går liksom inte att översätta till CD som ju saknar den organiska förmåga kassettband har. utan canonball skulle inte mina blandband vara mina blandband utan kanske något annat. jag undrar vad?

det är som att tänka på evigheten men jag gör det ganska sällan nuförtiden.

jag tror att man kan få det man vill ha om man vet vad det är och jag är helt säker jag vill ha det där kletiga.
Bloggtoppen.se